Czech Division
+[420] 722 222 463
info@hmobil.cz

Konec levného Xiaomi? Čínská značka zvažuje zdražení

HMOBIL.CZ

Konec levného Xiaomi? Čínská značka zvažuje zdražení

Xiaomi nechce být spojováno s extrémně levnými smartphony, hodlá proto investovat více do vývoje. To by se mohlo projevit nejen více funkcemi, ale také zvýšením cen. Příští vlajková loď tedy nejspíš bude dražší než aktuální Xiaomi Mi 9.

Pokud bývají zmiňovány výhody jakéhokoliv produktu od Xiaomi, téměř jistě na jedné z předních příček najdete zmínku o ceně. Právě na agresivní cenové politice stojí úspěch této čínské značky. Minulý rok společnost přislíbila, že marže z jejich produktů nebude v průměru přesahovat 5 %. S tím se ovšem nevylučuje ani celkové zvýšení cen produktů, ke kterému by mohlo v budoucnu dojít. Naznačil to CEO Lei Jun v jednom z nedávných rozhovorů. Xiaomi se chce údajně zbavit reputace levné značky, a proto hodlá investovat více do vývoje. Výsledkem by měly být „lepší produkty“, jak uvedl Lei Jun. Za tím by se mohly skrývat třeba více inovativních technologií v příštích modelech.  

Xiaomi Mi 9   Lei Jun vzápětí dodal, že zdražení nebude nijak drastické, ale přesto by telefony Xiaomi měly v budoucnu stát o něco více. V tuto chvíli je totiž značka podle spoluzakladatele až příliš spojována s modely, které stojí pod 2 000 juanů (6 800 Kč). V rozhovoru také bylo naznačeno, že příští vlajková loď od Xiaomi už nebude stát pod 3 000 juanů (10 200 Kč). Tím Lei Jun nejspíš narážel na aktuální model Xiaomi Mi 9, které nese na domácím trhu startovní cenovku 2 999 juanů. Není divu, že fanoušci vzali online obchod útokem a všechny dostupné kusy z první várky vyprodaly za pouhých 57 sekund.   Zdražování  může způsobit odliv části mladších zákazníků, kteří by si jinak na čínském trhu nemohli dovolit high-endový smartphone. Přitom právě zpřístupnění špičkových technologií všem patří k hlavní filozofii značky. Vyšší investice do výzkumu a vývoje ovšem umožní lépe konkurovat ostatním výrobcům i z hlediska nabízených inovací. Xiaomi by se díky tomu mohlo dostat na pozici jednoho z inovativních lídrů, kam můžeme dnes řadit také konkurenční Huawei. I ten přitom začínal jako značka levných smartphonů. Z rozhovoru ovšem není jisté, zda se změny týkají i telefonů nižší až střední třídy, které jsou nyní řazeny převážně pod značku Redmi.  

  Zdroj: Technode.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.